Spørsmål og svar
Her finner du svar på våre ofte stilte spørsmål.
Jeg har helseforsikring. Hvordan går jeg fram?
Vi har samarbeidsavtale med de fleste forsikringer. Du kan går fram på to forskjellige måter. Du kan legge ut for alle behandlinger og få det refundert av din helseforsikring eller kontakte din helseforsikring for å registrere saken din først.
Hvor mange behandlinger trenger jeg for min plage?
Etter første behandling kan din behandler anslå en prognose (god/middels/dårlig), hyppighet (hvor ofte) og et ca. antall behandlinger for ditt problem.
Arbeider du f.eks. statisk foran PC, som montør eller rørlegger kan du med tiden få tilbake plagen du kom for. Disse faktorene kaller vi predisponerende faktorer. De vil med tiden kunne dra deg tilbake mot ”problemet” dersom du ikke er flink til å forebygge. Dårlig håndtering av stress kan være et godt eksempel på det.
Hva betyr forebyggende behandling?
Forebyggende behandling er at du sammen med din behandler finner ut hvor hyppig du trenger behandling før plagen din kommer tilbake/holde det i ”sjakk”. Altså din behandler forebygger ved å behandle områdene i kroppen som har blitt påvirket av de predisponerende faktorene. I tillegg inngår oppdatert treningsprogram og veiledning.
Hvordan endrer/avbestiller jeg timen min?
Avbestilling/endring gjøres på min side eller per tlf 48 39 39 21 (man-fre kl. 07:30-16:00). Vi har 24 timer avbestillingsfrist. Timen må betales i sin helhet også dersom du er syk, men krediteres ved legeattest.
Har dere rett til å sykmelde, henvise til spesialist og bildediagnostikk?
Ja. Kiropraktoren vår kan dette.
Tilbyr dere bedriftsbehandling?
Ja. Kontakt oss på post@kroppskontroll.no
Selger dere gavekort?
Ja du kan kjøper gavekort i hamburgermenyen øverst på nettsiden.
Er dere medlem av Behandlernettverk?
Ja. Kroppskontroll er medlem av Behandlernettverk. Behandlernettverk er en portal som håndterer kunder fra: Digicare (Storebrand), Falck og IF/Vertikal helse